van voorwaarden tot beheersing
Regio nijmegen
Het brein van jonge kinderen is volop in ontwikkeling. Ze doen elke dag ontdekkingen en ontwikkelen zich razendsnel op veel verschillende ontwikkelingsgebieden. Als onderbouwleerkracht speel je een cruciale rol in het volgen van de ontwikkeling van het jonge kind en het doelgericht stimuleren hiervan. Dit gebeurt middels het observatiesysteem, maar ook door het toepassen van diagnostiek binnen de ontwikkelingsdomeinen.
Om de ontwikkeling van het jonge kind doelgericht te stimuleren, is het van groot belang om zicht te hebben op de ontwikkeling van de taal-, lees- en rekenvoorwaarden. Dit als onderdeel van de brede ontwikkeling van het jonge kind.
In de bijeenkomsten staan de deelvaardigheden van de taal-, lees- en rekenontwikkeling centraal. We verkennen welke doelen cruciaal zijn, hoe de ontwikkeling van de deelvaardigheden gemonitord kan worden en hoe de deelvaardigheden via spel gestimuleerd kunnen worden. Daarnaast gaan we in op de diagnostiek van de deelvaardigheden, in het aanvankelijke lees- en rekenproces.
Deze bijeenkomsten zijn bedoeld voor leerkrachten en intern begeleiders van de onderbouw (groepen 1, 2 en 3).
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met inschrijven@bureau-wolters.nl