De positie van de school binnen de maatschappij en de omgeving is sterk aan het veranderen. De totstandkoming van doelen en (toekomstige) plannen voor een school worden steeds meer bepaald en uitgevoerd in samenwerking met belanghebbenden en externe organisaties. Dit vraagt van scholen om de omgeving van de school structureel te betrekken bij deze toekomstplannen en de dialoog aan te gaan met ouders, het bestuur en externe organisaties om zo samen te werken aan de ontwikkeling van de leerlingen.
Onderstaande deelthema's komen aan bod binnen de module 'in relatie staan tot de omgeving':
Deze cursus is bedoeld voor registerdirecteuren (RDO) en/of Register adjunct directeuren (RADO) van basisscholen die zich verder willen ontwikkelen. Het is ook mogelijk als aspirant R(A)DO deel te nemen.
Door het volgen van deze cursus werkt de schoolleider aan zijn professionalisering op een aantal deelthema’s voor de herregistratie vanuit het Schoolleidersregister PO:
▪ Educatief Partnerschap
▪ Samenwerken met de regio
▪ Samenwerken met het bestuur
In het kader van schoolontwikkeling is het ook mogelijk om uw intern begeleiders / MT-leden aan te laten sluiten, voor mogelijk nog een effectievere ‘transfer of learning’, in het kader van schoolontwikkeling.
Onderstaande leerdoelen staan centraal in de bijeenkomsten en thuisopdrachten.
De deelnemers...
Klik op onderstaande knop om de deelthema's en leerdoelen te downloaden.
Deze cursus heeft onlangs plaatsgevonden en is afgerond. De data voor schooljaar 2024-2025 worden nader bepaald.
Klik op onderstaande knop om de brochure te downloaden.