Wie wij zijn
‘Afgestemd onderwijs voor elk kind waarin het kind met vertrouwen vanuit goede basisvaardigheden, met ruimte voor ontspanning en spel, zich optimaal kan ontwikkelen’.
Vanuit dit uitgangspunt professionaliseert Bureau Wolters schoolteams, leerkrachten, intern begeleiders en schoolleiders.
Bureau Wolters verzorgt opleidingen en trainingen, ondersteunt scholen bij het vormgeven van kwaliteitszorg en begeleidt kinderen en ouders.
Missie en visie
Vroegtijdig kunnen signaleren en een intensivering van preventieve en curatieve maatregelen
zijn hierbij van belang. In dit kader is het belangrijk dat er op de scholen de komende jaren orthodidactische- en orthopedagogische kennis voorhanden is om doelmatig en doelgericht af te kunnen stemmen. Onze missie/visie is visueel weergegeven in onderstaande afbeelding. Om het doel van optimale afstemming te bereiken, zul je kennis moeten hebben van drie aspecten: de leerling (1), jezelf (2) en de context (3). Met de kennis die uit deze aspecten komt, kun je goed afstemmen en wordt er een ‘goodness of fit’ bereikt (van der Wolf & van Beukering, 2009).

Deze triade visualiseert onze missie en visie van waaruit wij handelen en trainingen invulling geven.